Anorektal Hastalıklar

Proktolojik hastalıklar olarak da bilinen anorektal hastalıklar, ülkemizde ismini yeni yeni duyduğumuz sağlık sorunlarının başında geliyor. Anorektal hastalıkların kaynağı ise bağırsaklar. Kalın bağırsak (kolon), rektum (kalın bağırsağın makata yakın son bölümü) ve anal kanal (makat bölgesi) olarak 3 ayrı bölüme ayrılan bağırsaklarda ortaya çıkan sorunların tanı ve tedavisini kapsıyor.

Anorektal hastalıkların ilgi alanına pek çok hastalık giriyor. Hemoroidden anal fissüre, kanserlerden rektosele kadar birbirinden farklı belirtileri ve tedavi yöntemleri olan bir hastalık grubu ile ilgileniliyor. Bu hastalıkların ortak noktası bağırsakta görülmesi. İşte bu nedenle anorektal hastalıklar aynı zamanda
multidisipliner bir anlayışla tanı ve tedaviyi gerektiren bir alan. Yani gastroentrolojiden genel cerrahiye beslenme ve diyet uzmanlığından psikolojiye kadar birçok uzmanın bir arada çalışmasını gerektiriyor.

Toplumda yaygın olarak görülen anorektal hastalıklar yani  kalın bağırsak, rektum ve anal bölge hastalıkları tıp alanında özel bir kategori oluşturmaktadır. Her insanın hayatının çocukluk, askerlik, evlilik, gebelik gibi
dönemlerinde mutlaka bir anorektal hastalıkla karşılaştığı bilinmektedir.

Hassas, ağrılı, özel kabul edilen ve kritik fonksiyonlara sahip bu bölgenin sorunlarının tanı ve tedavileri de zordur. Doğru tanı ve tedavi için bu alanda deneyimli ve özel ihtisas sahibi sağlık personeline, özel alet ve teknolojiye, bütünsel olarak bu alana odaklanmış bir yapılanmaya gereksinim vardır.

• Hemoroid (İç ve dış)
  • Kabızlık
  • Anal Fissür (Çatlak)
  • Perianal Abse ve Fistüller
  • Gaz-gaita kaçırma (Anal inkontinans)
  • Bağırsak Fıtığı (Rektosel)
  • Kıl dönmesi (Pilonidal hastalık)
  • Anal Kaşıntı (Pruritus ani)
  • Kolorektal Kanserler
  • Anal/Perianal Siğiller (Warts, kondilomlar)

Bu hastalıklar Anorektal Hastalık olarak Kabul edilmektedir.