Karın Duvarı ve Kasık Fıtıkları

Karın duvarı fıtıkları, karnın etrafını saran kas ve fasya denilen yapılardaki açıklıklardan karın içi doku ve bazen de organların dışarıya, çoğu zaman cilt altına doğru çıkmasıdır.

Genel cerrahinin en fazla uğraştığı hastalıklardan biridir. Dünya genelinde yılda 2 milyondan fazla operasyon uygulanmaktadır.

Doğuştan ya da edinsel olabilirler. Bulundukları yere göre isimlendirilirler. Tüm karın fıtıklarının % 75’ten fazlası kasık fıtıklarıdır. Sık görülen diğer karın fıtıkları arasında ameliyat yeri fıtıkları, göbek fıtıkları, epigastrik fıtıklar ve femoral fıtıklar sayılabilir.

Oluştuğu yerde şişme ve ağrı tipik bulgudur. Ayakta durunca ya da karıniçi basınç arttıran durumlarda şişlik artar. Normalde tanısı muayene ile konur ancak bazı durumlarda görüntüleme yöntemleri de gerekebilir.

Risk faktörleri olarak, kronik akciğer hastalığı, öksürük, şişmanlık, kabızlık, prostat hastalıkları, gebelik, aile öyküsü, konnektif doku hastalıkları, sigara, ağır işlerde çalışma gibi faktörler tanımlanmıştır.

Tüm karın fıtıklarında olduğu gibi kasık fıtıklarının da yegane tedavi yöntemi cerrahidir. Kasık anatomisinin önemli yapılarından olan fasya transversalisin onarılması cerrahinin temel prensibidir. Yüzyıldan uzun bir süredir uygulanan cerrahi tedavilerdeki başarısızlığın esas nedeni gergin onarımdır. Günümüzde gerginliksiz onarımı sağlamak için sentetik yamalar kullanmaktayız.

Kasık fıtığı onarımları açık ya da kapalı yani laparoskopik yöntemlerle yapılabilir. Burada seçim hasta özelinde yapılmalıdır. Örnek vermek gerekirse çift taraflı, kilolu, estetik kaygıları olan ya da günlük hayatına daha çabuk dönmek isteyen hastalarda kapalı onarımı önerirken; Tek taraflı genel anestezi açısından riskli hastalarda lokal anestezi altında da uygulayıp hastayı aynı gün taburcu edebildiğimiz açık yöntemi önermekteyiz.