Karın içi Yaygın Kanserleri

Karın zarı kanserlerinin tedavisinde uygulanan cerrahi yöntem sayesinde karın içine basınçlı aeresol kemoterapi uygulaması ile elde edilen başarı hastalara umut oluyor. Sıcak kemoterapi uygulanan karın içi kanserlerde, vücudun doğal kıvrımlarına ilacın ulaşamama sorununa son veren PIPAC yani basınçlı sıcak kemoterapi uygulaması, ideal hasta grubunda tümörün kontrol altına alınmasına ve yaşam süresinin uzamasına yardımcı oluyor.

Karın duvarını tamamen saran, aynı zamanda karın içi organların üzerini örten “periton tabakası”, bu bölgenin olmazsa olmazlarının başında yer almaktadır. Sıklıkla kansere rastlanan karın içinde görülen hastalıklar ise peritonun kendi kanseri olan pseudomixoma peritonei, apandisit, kalın bağırsak ve rektum, yumurtalık, pankreas ve mide kanserleri olarak sıralanmaktadır. Belli bir süre sonra mevcut kanserin ilerlemesiyle, bu hastalıklara bağlı kanserli hücreler bulunduğu ortamda komşuluk yolu, karın boşluğuna dökülme, kan veya lenf yoluyla metastaz yapabilmektedir. Gelinen son noktada da bütün karın içi organları yaygın olarak tutan bir hastalık ortaya çıkmaktadır. Karın içinde asit olarak tanımlanan sıvının toplandığı durumda, hastanın herhangi bir tedaviden fayda göremez hale geldiğini gösteren bir tablodan bahsedilmektedir. İleri kanser vakaları grubu bunlardan oluşmaktadır. Bu gibi durumlarda, hastaya sistemik kemoterapi olarak tanımlanan, damar yolundan kemoterapi verilmektedir. Bazen radyoterapi de uygulanır ama bazen kemoterapi belli bir noktadan öteye gitmemektedir. İlaç peritona kadar gelir ama içine nüfuz edemez çünkü kendi damarı olmayan bu zar, diffüzyon yoluyla beslenmektedir. Dolayısıyla peritondaki saçılmalar tedaviyle ortadan kaldırılmaktadır. Tümör adeta bir avuç bulgurun serpilmesine benzer şekilde yayılım göstermektedir.